Projekt obejmuje przebudowę dróg gminnych nr 191061C, 191062C i 191033C w miejscowości Baruchowo o łącznej długości 0,819 km. Początek odcinka drogi:
a) o nr 191061C stanowi krawędź jezdni drogi wojewódzkiej nr 265 Brześć Kujawski - Gostynin, a zakończenie odcinka w km 0+167 na skrzyżowaniu z drogą gminną nr 191062C;
b) o nr 191062C stanowi skrzyżowanie z drogą nr 191061C, a zakończenie odcinka w km 0+340 na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2920C;
c) o nr 191063C stanowi skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2920C, a zakończenie odcinka w km 0+312 na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 191062C.
Projektowana przebudowa dróg o łącznej długości 0,819 km polegać będzie na wykonaniu frezowania istniejącej nawierzchni bitumicznej na głębokość średnio 4 cm w celu nadania projektowanych spadków oraz zapobieżeniu nadmiernemu wyniesieniu projektowanej niwelety. Konstrukcja jezdni zakłada ułożenie siatki szklanej wstępnie zatapianej w asfalcie oraz ułożenie dwóch warstw bitumicznych. Nawierzchnia bitumiczna będzie wykonana z mieszanki mineralno-asfaltowej w dwóch warstwach: warstwa wiążąca grubości 4 cm i warstwa ścieralna grubości również 4 cm.
Ponadto dla drogi o nr 191061C:
a) dodatkowo wzdłuż jezdni zaprojektowane są miejsca do parkowania równoległego o nawierzchni bitumicznej, które oddzielone będą od jezdni oznakowaniem poziomym. Miejsca postojowe zlokalizowane w km 0+097 - 0+150 wymagają poszerzenia nawierzchni bitumicznej. W początkowym odcinku drogi, tj 0+007 - 0+060 projektowane są miejsca postojowe o nawierzchni z kostki brukowej szlachetnej śrutowanej koloru grafitowego;
b) wzdłuż całego odcinka jezdni projektowany jest obustronny chodnik z kostki brukowej szlachetnej śrutowanej w dwóch kolorach (do uzgodnienia z Zamawiającym). Szerokość chodnika przyjęto 2,0 m (bezpośrednio przy krawędzi pasa ruchu) oraz 1,5 m w obrębie miejsc postojowych.
c) po obu stronach jezdni wzdłuż chodników projektowane jest nowe oświetlenie drogowe (zgodnie z projektem elektrycznym - przy czym Zamawiający informuje o możliwości zmiany przyjętego w projekcie rozwiązania słupów oświetleniowych na zaproponowane w załączniku do SIWZ - Propozycja oświetlenia drogowego), likwidacja starego oświetlenia drogowego wraz z betonowymi słupami i skablowanie linii zasilającej obiekty zlokalizowane wzdłuż drogi zgodnie z dokumentacją projektową.
Ponadto dla drogi o nr 191062C:
a) dodatkowo wzdłuż całego odcinka jezdni projektowany jest obustronny chodnik z kostki brukowej szlachetnej śrutowanej w dwóch kolorach (do uzgodnienia z Zamawiającym);
b) dodatkowo projektuje się oświetlenie przejścia dla pieszych zasilane solarnie wraz ze znakiem aktywnym D-6.
Zakres prac obejmuje:
1) roboty rozbiórkowe;
2) wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-asfaltowej grub. 4 cm;
3) wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno -asfaltowej grub. 4 cm;
4) wykonanie odwodnienia:
a) dla drogi o nr 191061C - powierzchniowo za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych;
b) dla drogi o nr 191062C - poprzez wpusty krawężnikowe do projektowanej kanalizacji deszczowej;
c) dla drogi o nr 191063C - poprzez ścieki prefabrykowane i wpusty do projektowanej kanalizacji deszczowej i na części odcinka drogi oczyszczenie i odtworzenie rowu;
d) regulacja studzienek istniejącej kanalizacji sanitarnej;
5) wykonanie azylu i progu zwalniającego w km 0+832 i 3+320;
6) wykonanie chodników:
a) dla drogi o nr 191061C - obustronnie na całym odcinku drogi o nawierzchni z kostki brukowej szlachetnej śrutowanej (kolor do uzgodnienia z Zamawiającym) z wcześniejszym umocnieniem ich podbudową z kruszywa łamanego grubości 10 cm;
b) dla drogi o nr 191062C - obustronnie na całym odcinku drogi o nawierzchni z kostki brukowej szlachetnej śrutowanej (kolor do uzgodnienia z Zamawiającym) z wcześniejszym umocnieniem ich podbudową z kruszywa łamanego grubości 10 cm;
7) wykonanie zjazdów w nawierzchni z kostki brukowej szlachetnej śrutowanej (kolor do uzgodnienia z Zamawiającym) z wcześniejszym umocnieniem ich podbudową z kruszywa łamanego grubości 20 cm;
8) oznakowanie poziome i pionowe dróg zgodnie z zatwierdzoną stałą organizacją ruchu.
Przedsięwzięcie to otrzymało dofinansowanie w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019 za pośrednictwem Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w wysokości 1 291 846,00 zł.